Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

VINUM JUVENALE 2013

Tradiční soutěž, která hodnotí výhradně mladá vína z loňské produkce, opět proběhla v prvních dnech měsíce února v OREA HOTEL Voroněž Brno. Vinaři se výsledky dozvěděli na slavnostním večeru 19. února tamtéž. Veřejnost mohla práci vinařů i 157 hodnotitelů zkontrolovat následující den na VINUM JUVENALE PRAESENTATIO.

Do soutěže bylo přihlášeno celkem 610 vzorků z Bulharska, Slovenska, Španělska, Čech a pochopitelně nejvíce z Moravy.  Vína získávají, na základě přidělených trestných bodů, zlaté medaile a tituly „vítěz kategorie“. Všem vítězům kategorie náleží i krásný, pro tuto soutěž charakteristický, zlatý koštýř. Celkem bylo uděleno 37 titulů „vítěz kategorie“ a 55 zlatých medailí.

Championem VINUM JUVENALE 2013 se stalo Rulandské bílé 2013, pozdní sběr, Vinné sklepy Lechovice, spol. s r.o.

Cenu hejtmana jihomoravského kraje za nejlépe hodnocenou kolekci vín získalo vinařství Metroflora s.r.o., Milotice.

Cenu primátora statutárního města Brna za nejlépe hodnocené zahraniční víno získalo Rulandské biele, neskorý zber, Vinárstvo Dubovský & Grančič, Svätý Jur, Slovenská republika

Cenu Svazu vinařů České republiky za nejlépe hodnocené červené víno získalo Zweigeltrebe 2013, pozdní sběr, Vinařství Kubík, Velké Bílovice

Cenu Vinařského fondu České republiky za nejlépe hodnocené růžové víno získala Frankovka rosé 2013, jakostní, Vinařství Václav Zapletal, Velké Bílovice

Součástí akce je i soutěž Královna vín České republiky. Soutěže se mohou zúčastnit pouze dívky a ženy ve věku od 17 do 25 let, které pochází z vinařské rodiny a svou prací jsou spojené s pěstováním, výrobou a obchodem s hroznovým vínem a jeho produkty. Královnou vín pro rok 2014 se stala Michaela Kulhánková reprezentující Střední vinařskou školu Valtice.

Na úvod večer pokřtil Dr. Luboš Bárta svou novou a zdá se, že i přelomovou knihu, věnovanou vinařskému marketingu. Z vlastní zkušenosti vím, že pro řadu vinařů je to slovo více než cizí a myslí si, že k úspěchu stačí vyrobit dobré víno, které se prodá samo. Snad si s touto knihou uvědomí, že tomu tak není a že marketing za ně mnohdy dělají jiní, aniž by si to vinaři uvědomovali.

Archiv KRÁLE VÍN... tak trochu jiný sklep

Fulltextové vyhledání